vrijdag 18 april 2014

Haags racisme of Haagse kak

“Geen klappers in onze wijk. Zodra er zo’n boerka komt met een kameel, gooi in, wegwezen, opruimen”

Aldus een inwoner van Duindorp, een wijk in Den haag.

Zie dit filmpje

P.S. De beschreven uitspraak van de man in het filmpje begint op 1:46 min.

Hij had wel iets van mijn vader vond ik, ietsje hoor niet veel, mijn vader zou zoiets niet zeggen. Wel zou hij het mooi vinden dat die man zo openlijk voor zijn mening uitkomt. Misschien moet ik aan mijn vader denken omdat die in Den Haag geboren is. In de Jacob Catsstraat, die ligt tegen de schildersbuurt aan. Dat was vroeger een laag allooi buurt die later verder afzakte naar prostitutie en drugs in de 60er en 70er jaren. Die wijk is opgeknapt en is nu een allochtonen buurt. Enkele jaren geleden ben ik er eens doorheen gelopen. Geen woord Haags gehoord, geen woord Nederlands gehoord, bijna geen Nederlanders gezien. Multiculti is daar mislukt want er is geen multi meer te bekennen. Als ik daar het verleden van mijn afkomst wil ervaren dan sta ik daar vervreemd te kijken, ik ben eigenlijk in het buitenland. Dat kan je een verrijking noemen natuurlijk…....

Ik ben opgegroeid in een dorp in Brabant, in de Langstraat. Andere dorpen lagen op 3 á 4 kilometer of 6 á 7 kilometer afstand. Mensen voelden zich Waalwijker, Kaatsheuvelnaar, Drunenaar of Vlijmenaar bijvoorbeeld. Als er iemand van dorp verruilde was het vaak behoorlijk wennen, zelfs keerden mensen soms weer terug want konden niet aarden. Ze voelden zich ‘er niet bij horen’, of ‘met de nek aangekeken’ bijvoorbeeld. Ook voelden ze zich soms oneerlijk of slecht behandeld omdat ze uit een ander dorp kwamen. Het woord discriminatie werd niet gebruikt, nog te onbekend of het was een te duur kak woord. Of een ‘te Hollands’ woord. Als je dat gebruikte stelde je je buiten je eigen milieu en taal, dan stelde je je te hoog op, boven de anderen van je eigen dorp. Dat moest je niet doen, je moest mekaar niet afvallen. Ik heb dat aan den lijve ervaren toen ik ‘Hollands sprak’ na drie maanden in Egmond aan Zee te hebben doorgebracht.

Dorpsheid in Duindorp

Dit alles getuigd van een zekere benauwdheid en kleingeestigheid. Zelfs van een eenkennigheid die we tegenwoordig xenofobie noemen. De houding van ons dorpelingen van toen zouden we nu dan ook als ‘discriminatoir’ moeten benoemen. Termen waar je bij die man op het filmpje niet mee aan moet komen. De kak van Den Haag, dus de burgemeester, de wooncorporatie, de politie en misschien ook zelfs het O.M. als het aangifte gaat doen noemt het ‘racisme’. Nou, dat woord zal hij wel kennen. Hij zal zich vreselijk beledigd en onbegrepen en zelfs gediscrimineerd voelen is mijn inschatting.

Waarom doet hij die uitspraken en waarom gooien mensen daar de ruiten in van allochtonen. Ik denk dat het die benauwdheid is, die eenkennigheid, die angst voor het nieuwe, de dorpse bekrompenheid. Maar ook de angst voor de voorbeelden van mislukte multiculti praktijken in andere stadsdelen en in andere steden. De Haagse kak heeft echter beet. Die gaan racisme spotten, aanpakken en opruimen. Desnoods worden deze mensen als misdadigers uit hun wijk gezet. Dat is dan opruimen en deportatie voor de goed zaak natuurlijk

Wat ik hier zie is het zelfcorrigerende vermogen van onze Nederlandse cultuur. Als iemand niet open en tolerant is, wordt er aangifte gedaan en wordt er tenslotte zelfs 'uitgezet'. Oftewel ‘opgeruimd’. De man, de racist krijgt een koekje van eigen deeg zullen veel Nederlanders gniffelend en tevreden herhalen. Iedereen blij en gelukkig dat de rotte appels op tijd uit de mand gehaald worden, direct er bovenop zitten anders ettert het verder, en met die Wilders in de buurt…....

Ik vind dit wel een goede eigenschap van onze Nederlandse cultuur. Wel vind ik het dom, blind en doorgeschoten uitgevoerd worden. Bovendien eenzijdig. Dit fanatieke zonden zoeken op het gebied van racisme en discriminatie gebeurd vooral tussen autochtonen onderling. Het is een eenzijdige reactie die ik al eerder beschreef in mijn stukje van 22 maart jl. Ik geloof niet dat hier racisme in het spel is, daar is heel wat anders voor nodig dan deze domme uitingen van angst en frustratie. Je ziet in het filmpje ook een kleurling die kennelijk deel uitmaakt van die gemeenschap.

Zelf ken ik van nabij iemand die gemakkelijk als racist bestempeld kan worden. Hij haat Turken en laat dat ook horen. Zijn vrouw is er ooit met een Turk vandoor gegaan. Hun dochter heeft met een Turk twee kinderen. Hij is bij zijn dochter in gaan wonen om zijn dochter te beschermen tegen agressief en gewelddadig optreden van deze jonge Turk tegen zijn dochter. Hij slaat soortgelijke taal uit als die man in het filmpje. Zijn huidige vrouw idem dito. Maar hoe racistisch zijn zij nou eigenlijk? Hoe serieus moet je dit nemen? Zijn huidige vrouw is namelijk zwart. Als de elite zo graag een multicultureel experiment aangaat met Nederland mogen ze zich wel eens wat beter opstellen tegenover de lagere klassen van (zowel autochtoon als allochtoon) Nederland in plaats van daar op een gemakkelijke manier politiek correct te gaan scoren.

Wie verwerkelijkt de multicultidroom van de elite?

Als de Haagse kak werkelijk voor integratie staat dan zouden ze net zo fanatiek naar allochtonen moeten opereren als naar de eigen autochtone rebellerenden en andersdenkenden. Daar hebben de mensen in Duindorp echter geen vertrouwen in. In Amsterdam hebben ze wijken zien leeglopen naar Purmerend en Almere. De schilderswijk is verdwenen. Mensen voelen zich ontheemd en moeten zich maar zien te redden in een ander dorp of wijk. Of er blijven wonen en er het beste van maken terwijl zij nu worden gediscrimineerd als ongelovige varkensvreters, en hun vrouwen en dochters voor hoer aangezien. Hun leven zoals ze dat kennen gaat er aan, dat voelen ze op hun klompen aan. Er is geen enkel organisch gebeuren in de vermenging van de verschillende bevolkingsgroepen, het wordt van bovenaf opgelegd. Daar zou van Aartsen en kornuiten eens naar moeten kijken

Als de bewoners zich op hun domme lompe manier uiten worden ze voor het gerecht gedaagd. Dan zijn het misdadigers. Hier heeft van Aartsen geen sjoege van lijkt me. Die is druk bezig met correct en tolerant zijn. Hij zal wel goede bedoelingen hebben….maar ik vind het voorlopig nog fijn om hem als Haagse kak te betitelen. Gevaarlijke kak!

4 opmerkingen:

G.Deckzeijl zei

"U bent een christenhond, u bent een vies varken,dat zeggen zij", zei Pim Fortuyn, luttele weken voor zijn dood tijdens een gesprek ergens in Rotterdam. Dat gesprek staat op YT.Hij herhaalde wat hij van allochtonen te horen kreeg.
Heel vaak kreeg Pim Fortuyn ook te horen: " binnenkort zijn wij hier de baas, dan nemen wij de boel over."
Dat kreeg hij niet zelden te horen van niet alleen Marokkaanse onderkruipertjes.En dat wordt ze vanaf de wieg ingeprent, door hun verwekkers.
Dat en meer via deze webpagina's:
http://tinyurl.com/lfjcd93

G.Deckzeijl zei

Hier is dat gesprek.
http://fubarbaar.wordpress.com/category/pim-fortuyn/

G.Deckzeijl zei

Omdat url's hier niet werken en het ondoenlijk is een lange url over te nemen, deze korte link naar een artikel op barenakedislam.com
http://tinyurl.com/qcjvueu
(originele oplossing, trouwens!)

G.Deckzeijl zei

Aan alle bewoners van NL-origine(!!)
van het Haagse Duindorp: zet de volgende URL naar fubarbaar in uw adresbalk.
http://tinyurl.com/ksrs7z2
Weet u meteen waarom J.van Aartsen met dat eeuwen geleden verzonnen islamitische instructieboekje zat te zwaaien.